Kako isplesti petu na čarapi? Objašnjenje sa slikama!


Više puta sam čula kako pletilje govore da je plesti čarape, i to na pet igala jako teško. Međutim čarape su moje omiljeno pletivo. Otkako sam isplela prvi par ja jednostavno ne prestajem i više i ne znam koliko sam ih isplela. 
Ono što većinu brine jeste kako uraditi petu. Zbog toga sam odlučila da pokušam da objasnim veoma jednostavan način koji ja najčešće koristim. Inače, ja uvijek pletem odozgo prema prstima i to na pet igala.

Za ovaj par na kojem ću objasniti nametnula sam 40 petlji. Lastiku sam plela jednu petlju pravo, jednu krivo u dužini oko 5,5 cm. Nakon toga sve petlje sam plela pravo oko 12 cm, tako da otprilike na 17,5 cm počinjem da radim petu.  


Prvo se radi stržnji dio pete kada nastavljamo plesti pola od započetih petlji, odnosno petlje sa prve i druge igle. Dakle, više ne pletemo u krug. Mislim da je dovoljno preći 16 redova za sve veličine, nakon čega imamo stanje prikazano na slijedeće dvije slike. Petlje na ostale dvije igle su neko vrijeme na mirovanju i ne koristimo ih. (NAPOMENA:prve petlje ne plesti nego samo prebaciti na radnu iglu)



U slijedećem redu, sa prave strane, pletemo prvih 13 petlji, zatim radimo smanjenje broja petlji tako što jednu ispustimo bez da pletemo, slijedeću pletemo pravo i zatim je provućemo ispod ispuštene. (ssk-na eng.) Nakon toga, ne pletemo dalje, nego okrećemo rad i sad pletemo krive petlje.


Nakon što smo pleli 7 petlji, slijedeće dvije pletemo zajedno, tako da dobijamo centralnih 8 petlji a sa strana po 5, koje sada su odvojene malim rastojanjem napravljenim smanjivanjem petlji. Ponovo okrećemo rad. Na tim mjestima nastavljamo smanjivanje, odnosno nastavljamo ovako sve dok ne upotrijebimo sve petlje.


Kada smo upotrijebili sve petlje, treba da nam je ostalo 8 petlji ukupno, kao što vidimo na slijedećoj slici.





Nakon toga idemo pokupiti petlje sa strana. Da bismo nastavili u smijeru kazaljke na satu, prvo pletemo ovih 8 petlji, a zatim pokupimo 10 petlji u dužini ove strane.



Nakon toga uključujemo petlje koje su bile "na čekanju", pletemo njih i zatim pokupimo još 10 petlju na drugoj strani.



Da bismo fino rasporedili petlje na sve četiri igle prebacićemo, odnosno pletemo 4 petlje od onih 8 što nam je ostalo i to nam je mjesto ujedno i novi početak od kojeg brojimo krugove.(Sredina pete) Sada imamo na dvije igle po 14 petlji, a na druge dvije po 10.

Ono što slijedi jeste da smanjimo broj petlji sa 14 na 10 na ove dvije igle. Međutim, prvo jedan krug pletemo sve pravo,a u slijedećem smanjujemo kako je naznačeno na slijedećoj slici.

Jedan krug sa smjanjenjem broja petlji bi išao ovako: krećemo od sredine pete, pletemo do zadnje tri petlje na igli, a onda jednu petlju ispustimo, slijedeću pletemo pravo i provućemo je ispod ispuštene, pletemo zadnju petlju sa te igle; pletemo petlje na dvije igle na kojima imamo po 10 petlji; na zadnjoj igli prvu petlju pletemo pravo, slijedeće dvije pletemo zajedno i do kraja sve pravo.
Zatim jedan krug radimo bez smanjivanja petlji, pa ponovo smanjujemo u narednom, sve dok ne dovedemo broj petlji na 10.



Kada na sve četiri igle imamo po 10 petlji nastavljamo plesti dalje samo pravo. To bi izgledalo otprilike kao na slijedećim slikama. A to znači i da je naša peta je završena. Veoma jednostavno, samo se treba upustiti u to i uspjeh je tu! 






















Primjedbe